El valor de les opinions a la xarxa

El 31 de març de 2008, Dave Carroll i la seva banda, volaven a Nebraska per fer una petita gira d’una setmana. En una de les connexions a Chicago, els encarregats de traslladar els equipatges van trencar la guitarra de Carroll. Després de mesos de reclamacions sense èxit amb diversos departaments d’atenció al client de United Airlines, Carroll i la seva banda van optar per composar una cançó que expliqués el succés i publicar-la a Youtube, una plataforma social de publicació de vídeos creada tot just al 2005.

Probablement aquest sigui un dels casos més significatius que exemplifiquen el canvi en la relació entre empresa i client, un canvi que sovint comporta importants sorpreses a les empreses que cada dia es prenen més seriosament allò que passa a la xarxa, on l’estratègia d’amagar el cap sota l’ala i fer veure que ets invisible no evita que la xarxa segueixi el seu curs i, molt probablement, parli de tu.

 

“o em regales alguna cosa o parlaré malament de tu a la xarxa”

El concepte de “prossumidors” i aquesta nova relació entre client i empresa ha estat l’eix de la darrera setmana a l’assignatura de Xarxes Socials del Tecnocampus (#XSTCM12), on hem parlat de diversos casos de crisi de reputació a la xarxa, de la importància de cuidar la nostra identitat abans de preocupar-nos per la reputació i, sobretot, de ser capaços de relativitzar aquesta evolució del paper del client amb més poder i amb tendència a dictador.

Allò de que “el poder corromp” i de que “tot te un preu” sembla que s’alia també a les xarxes socials, potser això explicaria que, segons Gartner, “entre el 10% i el 15% de les interaccions socials amb marques seran falses al 2014”. Quants seguidors vols a Twitter? Quant estàs disposat a pagar?

Tot això i molt més ho trobareu als Blocs de l’assignatura de Xarxes socials que estan elaborant al llarg del trimestre els estudiants del Tecnocampus.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s