Aprenents de bloggers

A l’assignatura de xarxes Socials del Tecnocampus hem entrat ja en la dinàmica que personalment més m’agrada; la de l’aprenentatge situacional. Sempre he defensat que un aprèn fent (learning by doing) i, reflexionant sobre la classe d’ahir, penso que la sensació que em va quedar és que els estudiants van aprendre sobre blocs molt més del que haurien aconseguit en una sessió exponencial sobre l’intríngulis d’escriure un blog.

A finals de la setmana passada i a col·lació d’un estudi de cas sobre United Airlines i Dave Carroll (United breaks guitars), els alumnes tenien un repte gairebé iniciàtic per més del 95%: escriure el seu primer post. Sense massa preàmbuls, i sols donant una breu introducció als tipus de blocs existents: professionals, corporatius o personals; i amb unes breus indicacions sobre el contingut que s’havia de tractar i algunes formalitats més calia afrontar un temible (o no tant) full en blanc. No tots van reeixir, no cal enganyar-nos, però si que penso que aconseguirem, en les properes setmanes com escriure amb certa fiabilitat.

Abans d’avançar en el tema i per trencar el gel vam donar uns minuts per a fer una lectura ràpida d’un post d’un company i per a comentar-lo en base als suposats encerts i desencerts comesos. A partir d’aquí, la majoria havia debutat, és a dir escrit i opinat, vam resoldre uns quants aspectes teòrics. Primer, per què fer-ho des d’una perspectiva empresarial:  humanitzar el negoci, crear una comunitat, posicionament orgànic (SEO), conèixer els nostres clients o possibles clients, diferenciar-nos o crear continguts, entre d’altres. Segon, vam especificar el com: marcant-nos petits objectius quantitatius i qualitatius, anar refinant el nostre target i proposant temes que els siguin interessants, actualitzar-lo sovint i intentar publicar sempre en dies concrets (a mi m’agraden els divendres), si escriu més d’una persona és essencial que existeixi un full de ruta comú i una revisió, vigilar l’estructura i evitar l’innecessari (els pots no poden esdevenir articles), per acabar, afegir enllaços o elements creats que aportin valor, debat o network.

Vam acabar amb una breu pràctica dins blogger (m’agrada més wordpress) per a desmitificar que la creació de la interfície sigui cosa de informàtics.

Propera estació: escriure un segon post sobre xarxes socials verticals al bloc de l’assignatura.

4857508633_86fb572818_s

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s