El perfil de l’estudiant és mòbil, instantani i consumidor

Tal com ja vam fer el curs passat en la primera edició de l’assignatura de Xarxes Socials, una de les primeres coses que ens agrada conèixer és el perfil d’estudiants que tenim sobretot pel que fa a la seva relació amb la xarxa: com hi accedeixen, des d’ on ho fan i què hi fan.

L’enquesta ens serveix essencialment per situar la nostra població (o sigui, els 55 estudiants de la classe de #XSTCM12) en relació a dades generals d’accés o de comportament a la xarxa.

L’estudiant mòbil

Tot i el canvi en la formulació de la pregunta, el curs passat teníem que el 100% dels estudiants accedien a la xarxa des de els seus equips portàtils o de sobretaula, i un 81,25% ho feia també des dels seus dispositius mòbils. Aquest any els hem fet triar i definir-se per quin és el seu dispositiu principal d’accés a la xarxa, entenent com a dispositiu principal aquell que els serveix per accedir-hi de manera habitual. El resultat ha estat que el 58% dels estudiants tenen el seu telèfon mòbil com a principal dispositiu d’accés a la xarxa, per davant del 42% de portàtils i sobretaules i d’unes, encara, oblidades Tablets (0%).

Més consumidors, igual de productors

Tot i que l’ús de la xarxa com a plataforma i com a eina per comunicar-se és total, doncs ta totalitat dels estudiants han assegurat disposar d’accés a Internet de forma directa o a casa seva o des del seu dispositiu de dades, només un 11% participen o col·laboren en un blog en front del 12,5% del curs anterior. Un canvi poc rellevant però que demostra que a més accés no necessariament se’n desprèn més producció.

Més Facebook, més WhatsApp i més Blackberry messenger

Pel que fa a les Xarxes Socials, el 82% dels estudiants tenen Facebook com el seu principal hàbitat social a la xarxa, molt per davant del 16% de Twitter. Sens dubte, una diferència que no se si seria igual de desmesurada si féssim l’enquesta un cop finalitzada l’assignatura tenint en compte l’adopció de Twitter com a eina de suport al llarg de tot el trimestre i observant el volum d’activitat del hashtag de l’assignatura #XSTCM12.

Una darrera dada extreta de l’enquesta és la que fa referència a com es comuniquen directament entre ells, i aquest any també els hem fet triar. Així, el 98% dels estudiants es comunica usant sistemes de missatgeria instantània i només un 2% te al correu electrònic com a eina principal de comunicació.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s