Flipped lessons

Afirmar que  internet és una tecnologia disruptiva, no és dir gran cosa a aquestes alçades. Assegurar que està canviant la manera com vivim, aprenem, treballem o gaudim de l’oci si que desperta recels en moltes persones, que encara no arriben a veure que no estem davant cap moda, sinó davant quelcom que ha vingut per quedar-se.

Els estudis demostren que en el nostre país triomfen Facebook (16 milions d’usuaris) i whatsup (més de 6 milions de descàrregues). Tanmateix, d’altres no podríem viure sense Spotify o TED, per mencionar-ne alguna.

Parlant d’aquesta darrera, la meva afició personal ha evolucionat cap a recomanació professional. Sóc un autèntic reseller (sense sou eh!! ) agraït per la qualitat dels continguts, que fa de prescriptor a amics, alumnes o companys. Sens dubte molts d’aquests talentosos speech,  fan que la docència esdevingui quelcom més amè i interessant. Com moltes vegades recomanem a la Unitat Tecno-Didàctica del Tecnocampus que no té sentit crear un nou recurs o objecte d’aprenentatge sense abans rastrejar si n’existeix algun de qualitat. I dubto molt, però molt, que molts docents superem algunes de les explicacions de la mencionada web. Qüestió d’economia i optimització de recursos.

Avui però voldria introduir una eina i un concepte encara poc instaurats al nostre sistema educatiu i que ens arriba de la mà de TED, el Projecte TED-ED. TED-ED és una eina educativa, que encaixa en el concepte de Flipped Lessons o Flipped Classroms.

Anem per parts. Què són les Flipped Lessons o Flipped Classroms. Doncs explicat en llenguatge planer és donar la volta al mitjó de l’aprenentatge tradicional, on el docent a l’aula s’ha reservat la tasca de transmetre informació i difondre continguts. Com deia abans, per què competir fent discursos expositius amb un genials speakers? Per què no aprofitar la presència dels alumnes a l’aula  per a posar a la pràctica aquella teoria que l’alumnat ha vist en un vídeo tranquil·lament a casa seva? Com veiem en el següent vídeo, TED-ED ens permet fàcilment seleccionar un vídeo del mencionat canal o de Youtube o crear-ne un de propi i afegir activitats per a crear una lliçó. Val a dir que no cal fer-ho dins aquesta plataforma. Podem fer-ho dins la nostra aula virtuals sense més canvis.  L’important potser és aquest canvi metodològic: treballar la teoria a casa (puc repassar els conceptes tants cops com vulgui) i aplicar-la a l’aula amb una activitat significativa a mans d’un docent expert.

 

 

Fonts
http://www.antena3.com/noticias/tecnologia/facebook-pierde-dos-millones-usuarios-espana-cinco-meses_2012071500018.html
http://tecnologia.elpais.com/tecnologia/2012/07/03/actualidad/1341340111_145629.html
Enllaços interessants:
http://www.edutopia.org/blog/rethinking-the-flipped-classroom-idit-harel-caperton
http://eaprendizaje.files.wordpress.com/2012/10/flipped-classroom.png?w=468&h=409
http://escuela20.com/flipped-classroom-fliping/articulos-y-actualidad/flipped-classroom-preguntas-y-respuestas_3098_42_4602_0_1_in.html
http://catlintucker.com/2012/11/ted-ed-creating-a-flipped-lesson/
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s