L’anàlisi de les 5W en Social Media

Prenent com a base la definició que trobem a la Wikipedia del terme Social Madia : “interactive platforms via which individuals and communities create and share user-generated content” definim el marc de treball de l’assignatura de xarxes tenint en compte que no estem parlant de Marketing ni de vendes sinó de plataformes, persones i continguts; parlem de Mitjans Socials.

L’enfocament que es dona a l’anàlisi d’una estratègia Social Media des d’aquesta assignatura està estretament vinculat amb les activitats que s’hi duen a terme, de manera que enfoquem l’anàlisi com a primera fase de construcció d’una estratègia Social Media.

Un enfocament de Marketing
Pedro Rojas ens parla de Social Media Marketing i defineix cinc conceptes clau en aquest anàlisi: 1) Metes, 2) Objectius 3) estratègia 4) Tàctica i 5)Accions. Aquest sistema l’anomena “El Método Redondo“.

Un enfocament comunicatiu
Des de Lavinia Interactiva publiquen una guia per a l’anàlisi Social Media amb un enfocament més comunicatiu que de màrketing. En aquest sentit, l’accent el posen en les plataformes, siguin les xarxes socials o no: “La medición de las redes sociales debe basarse tanto en el comportamiento de los usuarios dentro del sitio web (on-site) como en el Ruido generado dentro de ellas”.

En l’escenari esmentat de plataformes, continguts i usuaris en el que centrem aquesta assignatura, els usos determinen bona part del camí a seguir a l’hora de dur a terme un anàlisi. En aquest sentit, prenem l’anàlisi de les 5W com a pauta a seguir a l’hora de mirar de fora cap a dins.

  1. Què fan? Analitzem de manera quantitativa l’impacte que tenen les accions que fan (page rank, nombre d’usuaris, visites, tipologia de continguts, …)
  2. On ho fan? A quines plataformes actuen (plataformes pròpies, xarxes horitzontals, xarxes verticals, …)
  3. Com ho fan? Quin ús fan d’aquesta plataforma per fer el que fan (unidireccional, bidireccional, informatiu, participatiu, ..)
  4. Quan ho fan? Es tracta d’accions puntuals o d’estratègies de fons?
  5. Qui ho fa? Quina mena de perfil hi ha al darrere d’aquesta gestió (un procés automatitzat, un perfil especialitzat en el sector independentment del tracte online o ofline, un Community Manager,…)

Amb tot, seguim creient que l’aprendre fent-ho és la base de l’aprenentatge, de manera que estructurem l’activitat d’anàlisi com a primer pas per a l’elaboració d’una estratègia i, pels que fan de la no presencialitat la seva millor manera de treballar, aquí teniu una breu explicació usant Show me: “an open online learning community where anyone can learn and teach any topic”.

Explicació de l’activitat

Advertisements

One thought on “L’anàlisi de les 5W en Social Media

  1. Retroenllaç: Com crear una estratègia Social Mèdia | Lifelong learning

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s